Poznaliśmy projekty nominowane do głównych nagród
w konkursie „Polska pięknieje – 7 cudów Funduszy Europejskich”
Zgodnie z planem przebiegają prace zmierzające do wyboru najlepszych projektów. Kapituła pod kierunkiem Anity Noskowskiej-Piątkowskiej, Zastępcy Dyrektora Departamentu Informacji, Promocji i Szkoleń w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego zebrała się dwukrotnie, by dokładnie przeanalizować nadesłane ankiety wraz z materiałami ilustrującymi przedsięwzięcia współfinansowane z Funduszy Europejskich. Zadanie nie było łatwe ze względu na dużą liczbę i wysoką jakość zgłoszeń. Po wielogodzinnych obradach Kapituła nominowała 20 projektów:
-
Kategoria – Obiekt turystyczny/gastronomiczny
1. Modernizacja i adaptacja XIX-wiecznego budynku pofabrycznego dla Muzeum Sztuki w Łodzi
Beneficjent: Muzeum Sztuki w Łodzi
2. Mons Uniwersitatis. Rozbudowa i remont Muzeum Śląska Opolskiego w Opolu
Beneficjent: Muzeum Śląska Opolskiego w Opolu
3. Realizacja II części Podziemnej Trasy Turystycznej wraz z rekonstrukcją płyty Rynku Staromiejskiego w Rzeszowie
Beneficjent: Urząd Miasta Rzeszowa
-
Kategoria – Rewitalizacja
1. Centrum „Hewelianum”: Budowa kompleksu edukacyjno-rekreacyjnego w Gdańsku (Etap I)
Beneficjent: Park Kulturowy Fortyfikacji Miejskich „Twierdza Gdańsk” w Gdańsku
2. Rewitalizacja zamku Piastowskiego - Utworzenie Centrum Informacji Kulturalnej i Edukacji Regionalnej
Beneficjent: Muzeum w Gliwicach
3. Rewaloryzacja Parku Dittricha w Żyrardowie
Beneficjent: Urząd Miasta Żyrardowa
-
Kategoria – Zabytek
1. Rewaloryzacja Zespołu Opactwa Cystersów wraz z otoczeniem w Krzeszowie
Beneficjent: Legnicka Kuria Biskupia
2. Ochrona i konserwacja Zamku Lubelskiego – najcenniejszego zabytku regionu między Wisłą a Bugiem
Beneficjent: Muzeum Lubelskie w Lublinie
3. Rewitalizacja zabytkowego Opactwa Benedyktynów w Tyńcu
Beneficjent: Benedyktyńskie Opactwo Świętych Apostołów Piotra i Pawła w Tyńcu (woj. małopolskie)
-
Kategoria – Produkt promocyjny
1. Program rozwoju i promocji produktów turystycznych i kulturowych Beskidzkiej 5
Beneficjent: Urząd Miasta Ustroń (woj. śląskie)
2. Ostróda Reggae Festiwal – skuteczna promocja regionu Warmii i Mazur
Beneficjent: Urząd Miejski w Ostródzie (woj. warmińsko-mazurskie)
3. Opracowanie regionalnych produktów turystyki kulturowej w Wielkopolsce i ich promocja
Beneficjent: Wielkopolska Organizacja Turystyczna
-
Kategoria – Turystyka aktywna
1. Zagospodarowanie nabrzeża Jeziora Drwęckiego w Ostródzie - I etap: Budowa kompleksu sportowo-rekreacyjnego
Beneficjent: Urząd Miejski w Ostródzie (woj. warmińsko-mazurskie)
2. Udostępnienie profesjonalnych tras narciarstwa biegowego na terenie Parku Narodowego Gór Stołowych motorem rozwoju przedsiębiorczości na pograniczu radkowsko-polickim
Beneficjent: Urząd Miasta Radkowa (woj. dolnośląskie)
3. Narodowe Centrum Żeglarstwa
Beneficjent: Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku
-
Kategoria – Turystyka transgraniczna i międzynarodowa
1. Szlakiem architektury art déco. Stalowa Wola, Lwów
Beneficjent: Muzeum Regionalne w Stalowej Woli (woj. podkarpackie)
2. Jarmark Jagielloński - Promocja Wspólnego Dziedzictwa Wschodu i Zachodu
Beneficjent: Centrum Kultury w Lublinie
-
Kategoria – Turystyka na obszarach wiejskich
1. Budowa kompleksu temalno-basenowego w Uniejowie (etap I i II)
Beneficjent: Urząd Miasta w Uniejowie (woj. łódzkie)
2. Modernizacja i adaptacja zabytkowej nieruchomości na cele turystyczne
Beneficjent: „ELFVILLE” S.C. A. i P. Bogdańscy (woj. kujawsko-pomorskie)
3. Wzmocnienie potencjału turystycznego Krainy w Kratę – rekonstrukcja zagrody Albrechta w Swołowie
Beneficjent: Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku (woj. pomorskie)
Przypomnijmy, że na ogłoszony na początku lutego Konkurs wpłynęło 137 zgłoszeń – o 40% więcej niż w ubiegłym roku. Największa popularnością cieszyła się kategoria „Rewitalizacja” (40 zgłoszeń), „Obiekt turystyczny” (24) oraz turystyka transgraniczna i międzynarodowa (22). Podobnie jak w ubiegłym roku przoduje województwo śląskie (20 zgłoszeń). Dużo lepiej niż poprzednio wypadło województwo dolnośląskie (14) i łódzkie (12).
Ogłoszenie zwycięzców – 7 Cudów Funduszy Europejskich nastąpi 7 maja podczas II Forum Funduszy Europejskich w Warszawie.
Zwycięstwo w konkursie to nie tylko prestiż w postaci pięknej statuetki wręczanej w świetle kamer i fleszy aparatów podczas uroczystej gali wieńczącej Forum Funduszy Europejskich. To także konkretne działania promujące zwycięzców w kraju i za granicą. Najlepsi mogą więc znowu liczyć na filmy, informacje w mediach, multimedialną wystawę „Polska pięknieje” oraz specjalną tablicę pamiątkową.
Podobnie jak w ubiegłym roku, konkurs organizowany jest na zlecenie Ministerstwa Rozwoju Regionalnego przez firmę Smartlink specjalizującą się w promocji Funduszy Europejskich i dobrych praktyk przy współpracy z Wydawnictwem Pascal, liderem rynku przewodników turystycznych.
zobacz I edycję >>